Over ons
Wij treden op als gevolmachtigd agent voor een aantal verzekeringsmaatschappijen.
Dit biedt veel voordelen. Wij behandelen, accepteren en verwerken alle aanvragen voor verzekeringen geheel zelfstandig. Dat is sneller en efficiënter en zonder risico. Ook schadegevallen behandelen wij zelf. Wel zo fijn als u prijs stelt op goede, snelle en persoonlijke service zonder bureaucratische omwegen. Ook kunnen wij zelf producten samenstellen waarvan wij vinden dat die beter bij de klant passen.
Meer informatie over deze samenwerking met maatschappijen kunt u lezen in onze volmachtbrochure.
Reactietermijnen
We hanteren de volgende 1e reactietermijnen:
- Binnen maximaal 5 werkdagen worden uw vragen over bestaande en nieuwe verzekeringen beantwoord.
- Binnen maximaal 5 werkdagen krijgt u de bevestiging of een nieuwe verzekeringsaanvraag wordt geaccepteerd.
- Binnen maximaal 5 werkdagen wijzigen we na uw opdracht uw lopende verzekering of passen deze aan (waaronder ook uw verzoek tot beëindiging).
- Binnen maximaal 5 werkdagen ontvangt u na wijziging of aanpassing uw nieuwe polisaanhangsel (waaronder ook een nieuw verzekeringsbewijs als dat van toepassing is).
- Binnen maximaal 5 werkdagen beoordelen we uw schadeclaim, waarvan de ontvangstbevestiging van uw claim deel uitmaakt en welke informatie we nodig hebben voor het schadedossier.
- Binnen maximaal 5 werkdagen nadat alle informatie beschikbaar is om uw schadeclaim definitief te beoordelen, wordt uw mogelijke schade-uitkering uitbetaald.
- Binnen maximaal 5 werkdagen nemen wij uw klacht in behandeling. U ontvangt hiervan een bevestiging van ons.
Kunnen we de beloofde 1e reactietermijn niet nakomen, dan ontvangt u van ons een bericht wanneer we alsnog zullen reageren.
a.s.r.
SuperGarant maakt tegenwoordig deel uit van a.s.r. Hiermee heeft SuperGarant een strategische partner. Deze relatie versterkt ons in onze onafhankelijke positie en onze mogelijkheid om zaken te doen met verschillende branches.
Klachtenprocedure
Natuurlijk zullen wij er altijd alles aan doen u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Het is echter nooit helemaal uit te sluiten dat er ergens fouten worden gemaakt. In dat geval horen wij dat graag, zodat wij kunnen proberen samen met u tot een oplossing te komen. Indien u ontevreden bent over onze dienstverlening en uw klacht wordt naar uw inzicht niet afdoende behandeld, dan kunt u uw klacht voorleggen aan:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Aansluitnummer: 300.007520
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
(070) 333 89 99
- U kunt gebruik maken van ons klachtmeldingsformulier
- Wij kennen een interne klachtenprocedure
- Wij hanteren een procedure conflicterende situaties
- Wij zijn aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Poliskosten
- 10 euro voor aanvraag van nieuwe polis bij HISCOX, MARKEL en HDI
- 5 euro voor aanvraag nieuwe (pakket)polis bij de overige verzekeraars
- 5 euro voor een mutatie
- 5 euro bij tussentijds royement
Prolongatiekosten schadeverzekeringen
-
5 euro prolongatiekosten bij prolongatie van januari ongeacht de betaaltermijn
Prolongatiekosten inkomensverzekeringen
- Jaarbetaling, 5 euro prolongatiekosten bij prolongatie van januari
- Halfjaarbetaling, 2,50 euro prolongatiekosten per prolongatie dus januari en juli
- Kwartaalbetaling, 1,25 euro per prolongatieronde dus per januari, april, juli & oktober
- Maandbetaling, 0,42 euro per prolongatieronde
Over de polis- en prolongatiekosten wordt 21% assurantiebelasting berekend.