Schade
U heeft schade. Wat nu?
Wat vervelend dat u schade heeft. Met een schadeverzekering van ons bent u verzekerd van een snelle en deskundige schadebehandeling. Hieronder vind u meer informatie over de schadebehandeling. Heeft u na het lezen vragen? Bel ons dan gerust of stuur ons een e-mail.
Telefonisch: 070 – 3011681
Via de e-mail: schade@supergarant.nl
Meld schade binnen 24 uur
Heeft u schade ontdekt? Meld dit dan binnen 24 uur. Doet u dat niet, dan is het mogelijk dat wij (een deel van) de schade niet vergoeden.
Wat gebeurt er na uw melding?
Binnen vijf werkdagen reageren wij op uw melding. In onze reactie leest u of de schade verzekerd is. Soms hebben wij nog extra informatie nodig. In dat geval bellen wij u of sturen wij een e-mail.
Is de schade verzekerd?
Als de schade verzekerd is, dan stellen wij eerst de hoogte van het bedrag vast. Wij vragen u om bijvoorbeeld offertes of nota’s. Bij grote of ingewikkelde schade schakelen wij een expert in. Wilt u meer weten over deze schadevaststelling? Lees dan het document ‘schade-expert’.
Is de schade niet verzekerd?
Wij laten u dit binnen vijf werkdagen weten. In onze reactie leggen wij ook uit waarom wij de schade niet vergoeden.
Wanneer betalen wij uit?
Zodra wij alle documenten hebben ontvangen en de schade verzekerd is, betalen wij binnen vijf werkdagen.
Heeft u schade door diefstal, verlies of inbraak?
Doe eerst aangifte bij de politie. Ook als u in het buitenland bent. Kunt u tijdens uw vakantie niet naar de politie? Meld de diefstal dan bij de reisleiding of bij de beheerder van uw verblijf. Meld daarna de diefstal bij ons.
Wat te doen bij schade aan uw voertuig?
Schade na aanrijding
Hopelijk heeft u geen letsel opgelopen en valt de schade mee. Het is belangrijk schade binnen 24 uur nadat u de schade heeft ontdekt te melden. Schade melden kan eenvoudig ter plaatse met de Mobielschademelden.nl app van het Verbond van Verzekeraars.
Te downloaden:
Groene Kaart
Op uw groene kaart ziet u wie u kunt bellen bij ruitschade of als uw voertuig weggesleept moet worden.
Diefstal van uw voertuig
Doe direct aangifte bij de politie. Dit vergroot de kans dat uw voertuig wordt teruggevonden.
Tegenpartij werkt niet mee of rijdt door na schade
Noteer het kenteken. Zoek een getuige en doe aangifte. Maak ook foto's van de situatie.
Schade zonder dader
Kunt u de dader niet achterhalen? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Misschien kunt u schade verhalen via uw eigen verzekering of via het Waarborgfonds Motorverkeer. Doe de check op deze link.
Wie kan ik bellen als ik tijdens mijn reis schade heb?
Afhankelijk van waar u verzekerd bent kan u als u op uw vakantiebestemming bent bellen met één van de onderstaande telefoonnummers.
Allianz | +31 10 454 11 11 |
ASR | +31 30 256 77 77 |
Avéro Achmea | +31 58 297 25 00 |
Interpolis | +31 13 462 04 62 |
NN | +31 70 314 75 75 |